... ceritera train ... no 3....

pd satu pagi... (mcm cerita kanak2 lak)
saya beratur didepan skali eh tak.. saya beratur then sbb train yg datg tu mcm dah penuh, so ketepi lah tunggu train berikutnya... so saya jd depan sekali (bnyk nya so aku)
line lagi satu adalah sorang chinese lady, umur lewat 30-an ke awal 40-an (tak vogue, tak cantik, tak bergaya, berpakaian sederhana saja)...
tak lama lepas tu dtg lah sorang old lady (umur dlm 60-an keatas lah, rambut curly putih semua, sedikit bongkok, berpakaian sederhana saja) berdiri ditgh2 diantara kami berdua, kira tak berbaris lah...
personally, i tak kisah sbb she is an old lady, she needs the privilege sama lah mcm pregnant lady, they are allowed to potong queue
akan tetapi, the not-so-young lady boleh membahasakan that old lady suh beratur... dia ckp in mandarin (i guess so) dan mmg lah saya tidak paham brg sebutir tp dr intonasi, body language dia mmg dia tgh marahkan that old lady suh beratur jugak kat belakang...
the old lady keep quiet, buat tak tahu je... but i think i saw a little bit of embarassment on her face...
then a lady behind me ckp "biarlah dia kat depan, she is an old lady"
the not-so-young lady boleh balas balik "she is not that old"
kami semua speechless, terkesima....

and terlintas di pemikiran saya "patutlah dia tak cantik, begitu rupanya perangai dia"
;)

Comments

Popular posts from this blog

MrA's Graduation

Dupdapdupdap part 1