..:: ceritera train no 4 - duit kecik ::..

semalam hubby puasa sunat... sejak keblkgn ni selalu hujan ptg jd kebarangkalian utk jam adalah tinggi dan kebarangkalian utk hubby sampai di lrt stesen to pick me up pada waktu azan maghrib berkumandang juga adalah tinggi....

maka sbg seorg isteri yg prihatin ( hehe sekali sekala masuk bakul angkat sendiri ), telah teringin membelikan hubby sebotol air lemon tea di kedai di lrt station sbb takut tak sempat sampai kedai waktu berbuka... maka saya pun gi lah kaunter membawa sebotol air lemon tea... si cashier tu pun scan lah botol tu... tetttt... saya pun menghulur sekeping note lima ploh hinggit... si cashier bertanya " takde duit kecik ke kak?" saya menjwb " takde lah dik" dan dan tu si cashier tu mengscan botol tu sekali lagi... tettt... "Payment Cancel"

saya tergamam... eh boleh lak dia suka2 ati nak cancel kan purchase aku.... terkedu sgt sambil kelip2 mata pastu terus kuar... pastu rasa nyesal sket sbb tak sound budak tu.... aaaa... kedai dia bukannya gerai chokia tepi jln tu... kedai hokey.... kedai besar camtu yg bnyk outlet merata2 tu boleh lak takde duit kecik... kalau ye pun tak kasi org nak pecah kan duit pun, at least with manners lah tanya dulu customer still nak proceed ke tak... ni buat keputusan sendiri je... dah lah mmg niat saya bukan nak pecah kan duit.... niat punya baik nak beli air utk hubby berbuka puasa...

lepas ni tanak lah singgah kedai tu dimana2 outlet dia pun.... hampeh tul....

ni lah kedai nye... kalau korang leh teka lah nama dia hahahha... mcm lah cryptic sgt pun...

Comments

Popular posts from this blog

MrA's Graduation

Dupdapdupdap part 1