nyum nyum nyum

sempena PRU13 pada 5/5/2013, saya telah mengambil cuti pada hari berikutnya 6/5/2013.....maka............... telah berkesempatan untuk menonton 5 Rencah 5 Rasa kat TV3 pada jam 11.30 pagi...

Saya memang suka dgn chef Sherson Liam tu.... Dulu2 masa mula2 tengok dia, ingatkan orang Melayu, tidak rupanya... suka tengok cara dia  masak sbb semua nampak simple. Pada hari Isnin lepas, dia cuma buat 4 menu berdasarkan telur, tauhu telur, tuna dan pisang. 4 menu itu:
1- Telur inti ayam

2- Sizzling tauhu
3- Sandwic telur & tauhu
4- Banana milkshake

Lepas tu, anak2 semua excited suh try pada hari yang sama gak.... terpaksalah gi cari2 bahan2 yang diperlukan....

So inilah hasilnya...
Sandwic Tuna Telur

Banana Milkshake



Disini, saya letakkan resepi supaya saya tak lupa di kemudian hari...

SANDWIC TELUR & TAUHU
Roti (Chef guna softroll bun, tapi saya tak jumpa so guna je lah bun  biasa)
Tuna spread
Telur rebus
Mayo
Sos Cili
Tomato (dihiris)
Sliced Cheddar

1- Tuna dicampur dengan sedikit mayo dan sos cili. Gaul rata.
2- Telur rebus dihancurkan dan digaul dengan mayo.
3- Bun di potong sedikit tengah nya (tak putus), sapukan mayo di dalam bun
4- Letakkan cheddar di dalam bun, sendukkan sedikit tuna, letak hirisan tomato, sendukkan telur rebus
5- SIAP!!!
dah macam rupa burger mini lak... eh ke pacman??



BANANA MILKSHAKE
Peach in tin
Pisang
Susu segar
Yogurt perasa asli
Sedikit jus Buah oren
Ais (jika suka)

1- Masukkan semua bahan dlm blender, blend sehingga mesra bahan-bahannya
2- READY TO BE DRINK


Yummmmyyyyyyy.... ni rasa macam nak buat lagi...
Hmmm apalah resepi 5 Rencah 5 Rasa hari ni ekkkkk.....





Comments

Popular posts from this blog

lamanya........

resepi oreo brownies

Being a lady