..:: wuhhuuu ::..

hehe semalam telah berjaya membuat lawatan ke kedai 'bakeri supplies' huhu... seronok betul rasanya duk dlm kedai tu... hehe... terasa mcm kanak2 didlm kedai mainan lak...


mula2 ingatkan nak beli brg2 utk buat kuih je, baking soda, hiasan2 biskut... sekali ternampak lak... oregano yg berharga singgit, bay leaves pun singgit lebih je... so apalagi segala jenis herb yg ada kat situ kena sapu... hehehe... kira benda yg paling mahal dibeli pun cuma buttercup 1kg harga duabelas ringgit je... hehehe...


so balik2 rumah terus berkobar2 buat biskut kurma bercip coklat... bentuk butterflies.... ni sumber inspirasinya tapi hasilnya takdelah secantik itu hikhik... tapi mixer takde so kenalah kerah tenaga tangan sampai pinggang yg sakit... akhirnya dah siap satu jenis biskut raya... walaupun rupa paras nya takde lah secantik spt yg org jual.. tp rasanya seddapp hihi... puji diri sendiri... oppss mlm td lupa kasi hubby dgn aiman rasa...

disebabkan sakit pinggang memukul bancuhan secara manual... telah memujuk hubby utk gi membeli mixer... yey... akhirnya dpt membeli mixer... walaupun murah tp jenama kenwood sbb kat tesco tu yg lain2 semua jenama mcm cap ayam je... nilah rupa parasnya lebih kurang (oh, gambar google ye..) ngehngeh tercapai gak salah satu angan2ku.

maka dgn ini tgh memikirkan masa utk membuat biskut2 lain.... boleh tak bukannya pk nak buat biskut apa, tapi dah siap pk nak buat biskut bentuk sekian sekian, perasa sesuka ati lah ni.... sbbnya lawatan ke kedai bakeri terbeli skali acuan kuih berbentuk alphabet... rasanya sesuailah utk budak2... diorg nampak biskut bentuk abc je sure mkn nye....

mcm biskut kurma tu, erina tak mkn kurma tp bila nmpk biskut bentuk butterflies dia makan je... so lepas ni saya akan buat biskut2 yg ada perasa sayur je lah... susah gak sebenarnya nak galakkan anak2 mkn sayur ni...


hmmm pk pk masa nak buat... :)

Comments

Popular posts from this blog

lamanya........

resepi oreo brownies

Being a lady