..:: no I in the TEAM ::..

yeah... there is no I in the TEAM..... tak caya? cuba eja T...E...A...M.... see, mana ada huruf I?! hehe...

didalam kumpulan mmg tak leh ada perasaan saya dan saya sahaja... kerja berpasukan memerlukan perasaan bekerjasama... contoh terbaik adalah


Wonder Pets (sila nyanyi beramai2.. . apa yg penting? kerja..sama... )
kerja berpasukan memerlukan setiap ahli menyokong setiap ahli yg lain...

akan tetapi baru2 ini saya telah membaca sebuah iklan... ye... kadang2 iklan juga adalah informative... apa eh yg saya baca... jap gi ambik surat khabar malay mail tu... okey.... there is no I in the TEAM but we should celebrate individuality within the team.... mcm tak paham kan.... meh saya tolong taipkan balik iklan tu...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
CELEBRATING INDIVIDUALITY WITHIN THE TEAM
by Tim Fernandez

In the quest of every organization building a vision, so often we get into working the work that we may tend to miss the element of celebration within the team. Celebration is essential to building sustainable teams as we strive to create the vision. One of the elements within any team worth celebrating, is the individuality of each person. At Live & Inspire, our organizational culture builds on the intrinsic nature of every individual. We believe in nurturing the individual, the organization nurtures itself.

How can you celebrate individuality within a team?

1. understand beliefs and the wholeness of every individual
2. acknowledge strength and potential
3. build job functions around strengths
4. create a space for every individual to be contribute
5. understand and support them in their personal aspirations
6. encourage a purposeful participation in any organizational projects

come meet extraordinary people at www.thegatheringofgreatminds.com
----------------------------------------------------------------------------------------------

iklan yg pendek tp padat dgn tips yg berguna... saya berasa sungguh berguna sbb sblm ni mmg tau pasal "no I in the TEAM" tp tak fully aware utk menjaya kan satu pasukan, setiap ahli pasukan kena menghargai ahli pasukan yg lain sbg individu yg berbeza dan unik dgn sendirinya... perbezaan dan keunikan setiap orang itu boleh dimanupilasi utk menjayakan pasukan tersebut....

konsep berpasukan ni bukan sahaja time di tempat kerja... seharusnya di praktikkan di dalam kehidupan berumahtangga dan keluarga... suami isteri merupakan satu pasukan utk membimbing anak2.... toleransi terhadap perbezaan antara suami dan isteri merupakan kunci penting bagi menjayakan pasukan ini membina keluarga...contoh paling mudah lah kan...kalau suami yg lebih berjimat cermat, biarlah suami yg menjaga kewangan keluarga, tp kalau isteri yg lebih berjimat kenalah bagi isteri yg jd menteri kewangan...

ye ini adalah peringatan utk diri sendiri juga... supaya saya sentiasa mengingati bahawa setiap individu adalah berbeza... tak semua perbezaan itu adalah salah dan tak semua benda yg saya rasa betul adalah betul pada orang lain.... susah sebenarnya nak menahan diri drpd berckp pd org lain bahawa cara hidup dia salah (sbb bg saya cara hidup saya betul..semua org akan rasa begitu)... jadi saya kena ingat...

celebrate the individuality within the team :)

Comments

Popular posts from this blog

MrA's Graduation

Dupdapdupdap part 1