..:: kuey tiow ladna ::..


first time nih masak kuey tiow ladna... kuey tiow bukan lah faveret family saya tapi saja2 nak tukar selera sekali sekala... memula ingat nak buat kuey tiow goreng je... tapi rasa mcm bosan lak so google2 jumpa resepi kuey tiow ladna yg senang dan mudah....

cara2nya...
  1. kuey tiow digoreng dgn kicap pekat (saya bantai pakai kicap biasa je) utk lebih kurang 2 minit atau nampak kuey tiow tu dah lembut pastu diasingkan
  2. tumis bawang putih yg telah ditumbuk
  3. masukkan ayam dan stok daging (saya takde stok daging so masukkan je kiub ayam dgn air kira jadi stok ayam lah kan ;p )
  4. masukkan skali sos tiram
  5. dah agak2 ayam tu dah masak, masukkan lah fishball lak (boleh je nak masukkan udang / sotong)
  6. pastu masukkan sawi (bunga kubis pun boleh)
  7. pastu tomato
  8. pastu bubuh garam sket
  9. akhir sekali masukkan tepung jagung yang telah dibancuh air
  10. sblm hidang tuang je kuah tu kat atas kuey tiow tu
tadddaaaa.... dah siap :)


Comments

Popular posts from this blog

lamanya........

resepi oreo brownies

Being a lady